Projekt ,,Hel – 2016’’

Na początku maja b.r. nasza placówka otrzymała zaproszenie z Urzędu Miasta Helu do kontynuowania współpracy zapoczątkowanej w zeszłym roku. Tak więc w dniach 07-13 czerwca nasza załoga w sile siedmiu wychowanków i dwóch opiekunów udała się tam, gdzie zaczyna się Polska.

Po pierwszym dniu – można by rzec gospodarczym, przystąpiliśmy do pracy która polegała tak jak rok temu na sprzątaniu plaży. Wychowankowie, którzy w tym roku odwiedzili Hel odetchnęli z ulgą gdy okazało się że Bałtyk był łaskawy i wyrzucił na plażę dużo mniej zanieczyszczeń niż przed rokiem.

Oprócz pracy znalazło się więc trochę więcej czasu na relaks czyli plażowanie, grillowanie i zwiedzanie. Dzięki gościnności Urzędu Miasta Helu odwiedziliśmy Muzeum Rybołówstwa, Fokarium oraz popłynęliśmy w rejs statkiem wzdłuż półwyspu helskiego. Odwiedziliśmy również fortyfikacje znajdujące się na Helu. W drodze powrotnej do placówki zawitaliśmy do Gdyni, gdzie podziwialiśmy okręt muzeum „ORP Błyskawicę”, żaglowiec szkolny „Dar Pomorza” oraz gdyńskie oceanarium.

Korzystając z pobytu na wybrzeżu wspólnie z członkiem Stowarzyszenia Szwadron Kawalerii im. 27 Pułku Ułanów oraz obecnymi i byłymi żołnierzami 9 Braniewskiej Brygady Kawalerii Pancernej z Braniewa odwiedziliśmy w Sopocie Pana Marina Podgórecznego pseudonim ,,Żbik’’ posiadacza najważniejszego polskiego odznaczenia wojskowego Orderu ,,Virtuti Militari’’, weterana z 27 Pułku Ułanów Armii Krajowej. Panu Marianowi przekazaliśmy godło państwowe wykonane samodzielnie przez naszych wychowanków. W podziękowaniu otrzymaliśmy książkę naszego weterana pt. ,,Doliniacy’’ opisujący losy jego oddziału.

Na koniec naszego pobytu na Helu na spotkaniu z przedstawicielami Urzędu Miasta Helu, które reprezentował I Zastępca Burmistrza Pan Jarosław Pałkowski, w podziękowaniu za rzetelnie wykonaną pracę otrzymaliśmy pamiątkowe statuetki. Sami również odwdzięczyliśmy się rękodziełami naszych wychowanków upamiętniającymi 140 – lecie naszego zakładu. Składamy serdeczne podziękowania za okazana gościnność przedstawicielom Miasta Hel jak również właścicielom i pracownikom Tawerny Bałtyckiej.